fredag den 5. april 2024

Klub 101 er ikke i topform

 Kære alle 101 sejlere...

101 klubben - aka Club 101 Denmark, er bedrøveligvis ikke i topform. 

En gang var der femten 101ere på vandet til aftenmatch hver tirsdag i farvandet ud for Rungsted Havn. Nu er der højst et par stykker.

De sidste kapsejlende 101er, jeg har set, er DEN33, DEN358 og DEN88, men der er en del flere end de tre i Rungsted. Seneste klassemesterskab, - tjah, - det er vist før Corona. Så vidt jeg husker, vandt DEN45, Den Svedige Sild, som altså nu på femte år er regerende klassemester,

Så vidt jeg kan se, afholdes der ikke længere generalforsamling. Seneste GF var vist i 2021. Der opkræves ikke kontingent. Formanden kan ikke kontaktes, kassereren kan heller ikke kontaktes, og hverken web eller domæneregninger betales. Jeg vil ikke spekulere i, hvad det betyder, men frivilligt arbejde er under pres i dagens Danmark. Det er jeg ikke i tvivl om.

Indtil videre holder jeg for egen regning fast i domænet, så det ikke stjæles og bruges til aktiviteter af mere dubiøs karakter. Jeg har ikke rigtig noget med bestyrelsen at gøre, men jeg skal gerne formidle info fra bestyrelsen, og for den sags skyld også bådsalg og den slags.

Webbutikken var også gået død, men altså... man er da nødt til at kunne få sig en 101-kasket og en tshirt. Derfor har jeg genoplivet webbutikken. Jeg tror nok, at der også snart kan komme en klubstander - ehh - en 101 stander - til salg i webbutikken. Linket er i venstre kolonne. 

Hvis der er behov for det, kan jeg kontaktes på den mail adresse, der er angivet under fanebladet info. Andre mailadresser på domænet er desværre nedlagt i forbindelse med redning af web og mailhotel. 

Man kan spekulere i, hvad der dog er galt. Båden er stadig en elegantier på vandet, og den sejler fantastisk, men af een eller anden grund har det været svært for bestyrelsen at få bådejerne til at stille op til generalforsamling og klassemesterskab. Det er bare så brandærgerligt, men... for 30 år siden var der 160 både på vandet hver tirsdag. I dag er der 28 både på vandet. Hvis vejret vel at mærke er godt. Sådan er det desværre gået for dansk sejlsport.

/Morten, Aphrodite101 DEN134


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vælg en profil eller vælg anonym, for at skrive en kommentar. Tast derefter kommentaren, og tryk på send kommentar.