Sider

tirsdag den 13. april 2010

Aftenmatch

Jaja, det med den svenske 101 var naturligvis aprilsnar, men nu skal vi til noget helt anderledes seriøst. Aftenmatcherne i Rungsted starter i dag. Hurraaaa!!. Der var godt nok rim på græsset her til morgen, men vi skal altså i gang. Klasseregler, moleøl og hele balladen.

Apropos klasseregler, så meddeler Dansk Sejlunion, at de er ved at samle et team, - nogle ville sige en taskforce, - udelukkende med henblik på at være til stede rundt omkring i landet for at sikre reglernes overholdelse. Der tænkes ikke her på kapsejladsregler - men derimod på DH og klasseregler. Klassereglerne er jo selve fundamentet for al det sjov, vi har i 101 klubben. På grund af klassereglerne kan man med god samvittighed sige, at den bedste mand (mk) vinder. Bådene skal være ens, for at få klassebevis, og man kan ikke sejle kapsejlads under DS uden klassebevis. Så enkelt er det. Klub 101 og Dansk Sejlunion står som garant herfor. Enhver afvigelse fra reglerne, som kan tænkes at kunne øge fartpotentialet, skal derfor betragtes som snyd. Er der mistanke om snyd, bør man indberette dette til 101 klubben, og i yderste konsekvens kan dette føre til inddragelse af klassebeviset. Dansk Sejlunion tager dette meget alvorligt. Det bør vi også gøre - af hensyn til os selv. Hvem gider sejle kapsejlads mod en modificeret Aphrodite101?

Shop 101 er også i gang. Selvom udvalget er ret stort, så var der alligevel et kvikt hovede, der påpegede manglen på 101 tasker. Det har jeg rådet bod på nu, idet der i butikken nu findes en sportstaske med 101 logo på siden. Og alt muligt andet. Klik shop 101 i menuen og tjæk udvalget.

Vi ses på vandet... Åhh vent... er du ikke klar?? Så læs videre:

Uddrag fra en 101 dagbog:

Dag 1

1t 1230-1330 Polering af fribord med maskine
1t 1330-1430 Let slib af bund og mindre fejlretning
2t 1430-1630 Indkøb af maling, opsætning af tape og maling af bund
1t 1630-1730 Afmontering af skrue, skift af zink

Dag 2

1t 0930-1030 søsætning inclusive motortest
1t 1030-1130 mast findes og klargøres
1t 1130-1230 mast sættes og båd sejles på plads inklusive montering af fortøjning
3t 1300-1600 mastetrim, tilrigning og diverse småreparationer

Sese, - det er jo slet ikke så slemt. Det er jo ikke en gang to hele dage.

Morten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Vælg en profil eller vælg anonym, for at skrive en kommentar. Tast derefter kommentaren, og tryk på send kommentar.